Käytetyimmät maksutavat ja maksulliset ominaisuudet deittisivustoilla ja -sovelluksissa

Treffisivustoista ja sovelluksista on hiljalleen tullut virtuaalisia portteja rakkauteen ja deittailuun. Moni suomalainen viettää ison osan ajastaan yksin kotona kännykällään tai tietokoneellaan, eikä uusiin tuttavuuksiin törmää normaalielämässä kovinkaan usein. Mikäli opiskeluajat ovat ohi eikä työpaikalla ole ketään kiinnostavia mielitiettyjä, on modernilla ihmisellä usein vaikea löytää itselleen kumppania.

Deittisovelluksetkaan eivät aina ole mitään maailman helpoimpia palveluita käyttää. Monesti parhaat tehot kumppanihauista saa tunkemalla kättä taskuun ja maksamalla rahaa premium-palveluista. Tässä artikkelissa käsittelemme sitä, mitä kaikkea lisärahalla voi sovelluksista saada, ja millä tavoin maksut virtuaalimaailmassa tavallisesti suoritetaan.

Maksutapoja usein vain yksi

On hyvä huomata, että vain ani harvat deittisovellukset ovat suomalaista alkuperää. Näinpä myöskään maksutavat eivät välttämättä ole suoraan suomalaiseen makuun suunniteltuja, vaan edustavat enemmänkin kansainvälistä makua. Tyypillisesti valittavana on vain Visan ja Mastercardin kaltaiset luottokortit.

Nähtäväksi jää, tulevatko myös muut maksutavat myöhemmin yleistymään deittisovelluksissa. Esimerkiksi kansainvälisellä kasinoalalla maksutapoja on usein todella useita. Muun muassa pankkisiirrot onnistuvat niillä Zimplerin tapaisilla maksuväyläpalveluilla. Lue lisää täältä aiheesta.

Maksamalla saa useita etuja

Lähes kaikki deittisovellukset pystyy lataamaan ilmaiseksi kännykälle. Tinderin, Bumblen, Hingen, Badoon ja Valon kaltaiset palvelut päästävät käyttäjänsä hakemaan kiinnostavia ihmisiä halutessaan täysin maksuttomaksi. Osa parhaimmista ominaisuuksista kätketään kuitenkin edellä kerrotun mukaisesti visusti maksujen taakse.

Seuraavassa on luvassa katsaus muutamiin suosituimpiin maksullisiin etuihin!

Näitä kaikkia ominaisuuksia käsittelemme lisää alaotsikoiden yhteydessä.

Parempi näkyvyys auttaa saamaan enemmän tykkäyksiä

Yksi tärkeimmistä valuutoista deittisovellusmarkkinoilla on näkyvyys. Mitä enemmän käyttäjän profiilia näytetään muille käyttäjille, sitä todennäköisemmin joku kiinnostuu tykkäämään. Samasta ilmiöstähän on kyseessä tavanomaisessakin kuluttajamarkkinoinnissa: mitä enemmän jotakin tuotetta tuodaan asiakkaan näkyville ja tietoisuuteen esimerkiksi televisiomainoksilla, sitä paremmin se edistää tuotteen menekkiä.

Valitettavan useat deittisovellukset pihtaavat tahallaan käyttäjiensä näyttämistä elleivät he ole valmiita maksamaan lisänäkyvyydestä. Tällöin käyttäjälle voi syntyä kuva, että kukaan ei ole kiinnostunut hänestä, vaikka tosiasiassa hänen profiiliaan ei ole nähnyt kuin kourallinen ihmisiä.

Näkyvyyttä voi rahalla lisätä paitsi pitkäaikaisesti myös lyhyen aikaa kestävien buustien muodossa.

Mitä enemmän lähetät tykkäyksiä, sitä enemmän saat osumia

Käytännössä kaikki deittisovellukset rajoittavat sitä, kuinka paljon niiden käyttäjät voivat lähettää tykkäyksiä kiinnostaville ihmisille. Esimerkiksi Tinderissä tykkäyksiä saa lähettää 25 päivässä, kun taas Hingessä lukumäärä on ainoastaan 5 päivässä.

Tykkäyksiä voi pitää eräänlaisina vesillä laitettavina verkkoina. Mitä enemmän tykkäyksiä käyttäjä lähettää, sitä suurempi mahdollisuus hänellä on saada osumia hänestä kiinnostuneista henkilöistä.

Maksamalla lisäpalveluista pystyt yleensä poistamaan tykkäyskaton kokonaan. Silloin voit lähettää tykkäyksiä juuri niin monelle henkilölle kuin haluat.

Paremmat hakuvaihtoehdot johtavat laadukkaampiin osumiin

Deittisovelluksissa vastaan tulevat profiilit voivat olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Sopivan kumppanin hakeminen on kuin hakuammuntaa, ellei käyttäjä pysty suodattamaan profiileita tarpeeksi tehokkailla suodattimilla. Jos esimerkiksi olet absolutisti, parasta olisi, jos sovellus mahdollistaa sopivien kandidaattien suodattamisen alkoholitottumusten mukaisesti.

Kun rajaat suodattimilla epätoivotunlaiset kumppanit heti pois, säästät selkeää aikaa. Profiilien läpikäynti voi usein olla melko pitkällinen prosessi, joten on enemmän kuin kätevää, kun algoritmit pystyy ottamaan apuun.

Henkilökohtaiset yhteydenotot poikivat enemmän osumia

Jokainen seurustelemisesta haaveileva ihminen haluaa tuntea itsensä erityiseksi kumppaninsa silmissä. Näinpä monet deittisovellukset ja -sivustot tarjoavat käyttäjilleen mahdollisuuden ilmaista erityisen suurta kiinnostusta potentiaalisille kumppaneille jo etukäteen. Tinderissä tämä onnistuu supertykkäysten avulla, kun taas huvittavissa otsikoissa olleessa Hingessä pystyy lähettämään ruusuja erityisen kiinnostaville henkilöille.

Tehostetut tykkäykset saavat vastaanottajan tuntemaan, että heistä ollaan poikkeuksellisenkin kiinnostuneita, eikä kyseessä ole mikä tahansa sattumanvarainen tai jopa epähuomiossa lähetetty kiinnostuksen osoitus.

Kannattaako deittisovellusten lisäominaisuuksista maksaa?

Viimeiseksi haluamme esittää pohdintojamme siihen, kannattaako deittisovellusten lisäominaisuuksista maksaa. Vastaus riippunee pitkälti siitä, kuinka tosissaan henkilö pyrkii seuraa etsimään ja kuinka paljon hän kustakin sovelluksesta tai sivustosta pitää.

Mikäli käytät vaikkapa Tinderiä päivittäin ja haluat kovasti löytää elämäsi rakkauden, saattaa maksaminen lisäpalveluista olla sen arvoista. Jos puolestaan selaat sovellusta vain silloin tällöin etkä varsinaisesti edes halua treffeille, on lisäominaisuuksista maksaminen todennäköisesti turhaa.

Tärkeintä on, ettet yhdistä omanarvontuntoasi liian tiiviisti deittisovellusmenestykseesi. Kaikki maksuttomat sovellukset eivät välttämättä edes halua, että löydät unelmiesi kumppanin saman tien. Silloin niiltä jäisi rahaa saamatta.